Business Case: MARKTLEIDER IN MAGNETISCHE OPLOSSINGEN
Rendementsgroei Business Units
Introductie
Het bedrijfsresultaat wordt momenteel sterk bepaald door één groeiende business unit. Fijn dat het bedrijf overall gezond is, dat één van de business units sterk groeit maar het achterblijven van de overige business units versterkt negatief ons risico profiel en baart ons zorgen.
Groei-vraag
Op welke wijze kunnen we het rendement in de overige business units in een stijgende en positieve flow brengen met rendementsgroei tot gevolg?
TwoWayz programma
- Ready to Grow scan ; Waar zit het verbeterpotentieel? Wat zijn mogelijke bronoorzaken van de huidige ontwikkeling? Oftewel: aan welke knoppen moeten we draaien om in een succesvolle flow te geraken?
- Aanvalsplannen per business unit voorbereid; prioriteiten stellen; besluiten nemen. Wat is belangrijk, wat eerst en wat nu even niet?!
- Multi disciplinaire workshop Continu Verbeteren
- Verbetering offline communicatie
- Optimalisatie online communicatie; website / SEO; opstarten online campagne per Business Unit
- Ontwikkeling webshopomgeving
- Brand identity productniveau (oa. verpakkingsmaterialen / communicatie naar klant)
- Optimaliseren samenwerking over de afdelingen heen (‘Wij’ versterken)
Resultaat
- Bepalen strategische uitgangspunten per business unit
- Strategisch aanpassing website structuur en online communicatie
- Inzet online strategie en activatie
- Leveren offline ondersteunigsmaterialen
- Optimalisatie samenwerking over de afdelingen heen
- Merk eenduidigheid overall uitingen
- … Work in progress