Business Case: A-merk in Vacumeermachines
Pro-actieve sales middels global dealernetwerk
Introductie
Stabiliteit is troef. Fijn zou je als eerste reactie zeggen. Maar het tegendeel is waar in deze case. In de jaren van economische crisis is helaas enig marktaandeel en omzet verloren gegaan. Alle plannen van de afgelopen zes jaar om zodanig te groeien dat deze omzet weer terug aan boord is hebben niet het beoogde rendement opgeleverd. Stabilisatie is opgetreden en dat is te merken in alle geledingen van dit mooie bedrijf. Waar is het vertrouwen, de passie en de gezamenlijke focus …..?
Groei-vraag
We moeten méér dealers in de wereld vinden! Wat moeten we doen?
TwoWayz programma
-
Ready to Grow scan. Inzichten krijgen in verbeterpotentieel.
-
Strategische uitgangspunten herzien
-
Begeleiding doelgerichte sales strategie (focus en volhouden / waar maken!)
-
Méér dealers vs. dealer rendement?
-
-
Coaching on the Job sales team
-
Typologie: Spotlight profiles
-
Teamtraining
-
Begeleiding accountmanagement en dealer support programma
-
Ontwikkeling off- en online communicatie
-
Optimalisering productie efficiëntie (in lijn productie ; 5S ; multi-disciplinair overleg)
Resultaat
-
Work in process